کد خبر 216916
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
تقویت سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی با همراهی رسانه ها میسر است

استاندار گیلان تاکید کرد: رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت های مختلف در مقابل جنگ رسانه ای و روانی امروز دشمن در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی در جامعه، هنرمندانه تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه عملکرد صحیح و مطلوب دستگاه های اجرایی به تنهایی موجب تقویت سرمایه اجتماعی نمی شود، افزود: باید تمامی دستگاه های فرهنگی، نهادهای مدنی و خصوصی وغیره از جمله رسانه ها در این مهم نقش بسزایی داشته و برای گذر از این شرایط تلاش کنند.

وی عنوان کرد: دولت خدمات و تلاش های بسیاری در استان به انجام رسانده که برخی از آنها طی روزهای آتی اطلاع رسانی می شود چنانکه در حوزه خرید برنج کشاورزان  پیگیری هایی شده و تصمیماتی هم برای آن گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی می شود.
 

تقویت سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی با همراهی رسانه ها میسر است

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: همچنین کارهای بسیاری هم در دست اجرا دارد اما انعکاس این تلاش ها به جامعه باید به درستی انجام شود که این خود در ارتقا سطح رضایتمندی مردم اثر دارد و نقش رسانه ها در این حوزه سنگین است. 

*تاکید بر فراهم کردن شرایط مناسب برای آگاهی بخشی به مردم در انتخابات

استاندار گیلان همچنین در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز گفت : بسیاری به دنبال دلسردی و نا امید کردن مردم و کاهش مشارکت در انتخابات هستند که نباید این فرصت را به دشمن داد.

وی عنوان کرد: باید همه برای ایجاد فضای انتخاباتی پرشور در استان تلاش کنیم و در این راستا تعیین خط مشی ویژه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی برای ایام انتخابات مورد توجه باشد.

عباسی افزود: در این راستا رسانه ها به منظور جلب مشارکت حداکثری در انتخابات روش ها و رویکردهای اثربخش و در عین حال متفاوتی نسبت به سالهای گذشته پیاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت : وظیفه ما فراهم کردن شرایط مناسب برای آگاهی بخشی به مردم است تا تاکید راهبردی مقام معظم رهبری که همانا سلامت، امنیت، رقابت و ایجاد مشارکت حداکثری است، حاصل شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: به منظور هماهنگی های بیشتر و استفاده از ظرفیت رسانه ای استان در این حوزه، شورای اطلاع رسانی استان تا زمان برگزاری انتخابات باید به طور مرتب به صورت ۲ هفته یکبار برگزار شود و مصوبات آن نیز لازم الاجراست و ضمانت اجرایی هم دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه های رسمی در استان همکاری و عملکرد خوبی دارند، گفت: برخی از شبه رسانه ها به دلایلی خاص تلاش دارند با هدف قرار دادن دولت در راستای ترویج ناامیدی در جامعه عمل کنند.

عباسی با بیان اینکه نقد و نقادی عملکردها می تواند زمانی مطلوب باشد که نقد منصفانه باشد، تصریح کرد: باید فضای رسانه های مجازی، رسمی و غیر رسمی از یکدیگر تفکیک شود و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش نظارتی خود را در استان به خوبی ایفا نماید.

وی افزود: همچنین در راستای اطلاع رسانی هر چه بهتر خدمات و تلاش های دولت، روابط عمومی ها و نیز مدیران دستگاههای اجرایی نیز که در انعکاس عملکردها دچار ضعف و ناتوانی هستند مشخص و در جلسه شورای اطلاع رسانی مطرح شوند.

استاندار گیلان اضافه کرد: امروز در عرصه رسانه ای باید به موضوع تولید محتوای مناسب هم در فضای رسانه ای و نیز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توجه ویژه ای شود و فضاهای خالی را پر کنیم.

 وی عنوان کرد برخی از این فضاهای خالی با رسانه های مکتوب و نوشتاری پر می شود و بخشی دیگر به صورت مجازی که باید این فضاها را به نوعی مدیریت کرد.

عباسی تاکید کرد: برای داشتن انتخاباتی پرشوری حرکت های خوبی درحال انجام است و این عملکردها در نشست مطبوعاتی منعکس خواهد شد.

 وی با تاکید بر جداسازی پلتفرم های داخلی وخارجی گفت: باید با موضوع باز پخش و بازنشر اخبار جعلی برخورد شود در بخش زیر ساخت ارتباطاتی آگاه سازی لازم در خصوص شگردهای رسانه ای رسانه های معاند به مردم اطلاع رسانی شود. 

عباسی تصریح کرد: برای مقابله با اقدامات دشمن باید مختصات فضای افکار عمومی را کامل درک کنیم تا ارتباط ما با جامعه برقرار و عملیات رسانه‌ای موفق انجام شود، شورای اطلاع رسانی استان نیز باید در مسیر در آرامش بخشی، امیدافزایی و فضاسازی مناسب برای زیست ایجاد کند.

وی افزود: ادارات و نهادها جهت مشارکت جویی در انتخابات برنامه های اثربخش و متفاوت از سالهای گذشته را طراحی و اجرا کنند و روز شمار برگزاری انتخابات به شیوه هنرمندانه از سوی دستگاهها و نهادها به مخاطبان آن بخش اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: درخصوص دسترسی بهتر اهالی رسانه به اینترنت، شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات نسبت به ارائه بسته های تشویقی ویژه همچون اینترنت رایگان، نیم بها برای فعالان این بخش اقدام کند.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با همکاری روابط عمومی استانداری گیلان، حوزه هنری و بسیج رسانه، جشنواره رسانه ای «در مسیر انتخاب» با محوریت  تولیدات رسانه ای و شور و نشاط پیش از انتخابات را برنامه ریزی کند و از محتوای ارسالی در جشنواره مذکور با نام صاحب اثر برای فضاسازی انتخابات استفاده شود.

عباسی از صدا و سیما نیز خواست : با طراحی مسابقات تلویزیونی شبانه با محوریت قانون انتخابات نسبت به آگاهی بخشی عمومی اقدام کند.

وی افزود:  باید در فضاسازی محیطی و تدوین برنامه های انتخاباتی، جمعیت روستایی و رای اولی ها نیز به صورت ویژه دیده شوند.

*تولید محتوا و روایت اول باید در پلتفرم های داخلی انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های پلتفرم های داخلی در بیان روایت اول‌ها رویدادها گفت : باید با کنترل و رصد فضای مجازی بر روی پلتفرم های داخلی، تولید محتوا و بیان روایت اول را در این حوزه  بدست گیریم.  
محمد جلائی در این جلسه اظهار کرد: انتشار وقایع دلخراش غزه در پلتفرم تیک تاک رقم خورد ما نیز می توانیم با استفاده از پلتفرم های داخلی تولید محتوا مناسب و اثرگذار و برتر داشته باشیم. 

وی با اشاره به وقایع مختلفی که استان در ماههای اخیر پشت سر گذاشت، گفت: در این وقایع و حوادث روایت اول با استفاده از ظرفیت رسانه های داخلی موجب شد تا معاند فرصت و فضای مانور از رسانه های معاند گرفته شد.

در این جلسه همچنین هریک از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha